Song of the Day

Last Flowers - Radiohead.

Wednesday, June 25, 2008

شارب وبيمول

محسن: لو سمحت ، كنت عايز اشترى بيانو

العامل: اتفضل معايا...

محسن: ثانية بس ، انا عايز بيانو من غير صوابع سودا

العامل: نعم؟

محسن: معلهش ، شوفلى بس طلبى عشان مستعجل

العامل: مفيش حاجة اسمها كدة

محسن: يا سيدى مالاكش فيه ، انا عايزه كدة

العامل: ثانية واحدة

يذهب العامل الى المكتب فى الداخل ويخرج ومعه رجل كبير فى السن، مسيو فينسنت

فينسنت: ايوة خبيبى؟

محسن: عايز اشترى بيانو... بس من غير صوابع سودا

فينسنت: اه طبعا طبعا خبيبى، بس انت عارف ان ده عمره ما اتصنع

محسن: لأ طبعا اتصنع، انا شفت ناس بيستخدموه

فينسنت: طب معلهش خبيبى، ايه رأيك تاخد بيانو عادى وبلاش تلعب صوابعه السودا

محسن: لأ، اخاف العبهم بالغلط

فينسنت: هممممم، طب وانت هتلعب شارب وبيمول ازاى؟

محسن: احنا فى 2008

فينست: هو انت تعليمك فرنساوى.... ولا لاتينى؟

محسن: لاتينى طبعا...

فينست: واضح، واضح... بس قوللى خبيبى، انت ايه مشكلتك مع الصوابع السودا؟

محسن: انا باخاف العب الصوابع السودا، لحسن حياتى تبقى زيهم

فينسنت: انا معرفش انت ميولك فى الموسيقى ايه، بس انت عارف ان احلى الحاجات بتتستخدم الصوابع السودا؟

محسن: انا فاهم، بس دول اعداء النجاح... انا باحب الروتينية والملل بتاعة الصوابع البيضا... بتحسسنى بالأمان... أنا متأكد ان حياتى هتبقى هايلة ومنتجة لو انا فضلت العب ع الصوابع البيضا بس...

فينست: خياتك ايه خبيبى؟ انت شكلك من اللى بيتفرجوا وبس...

محسن: يعنى ايه؟

فينسنت: يعنى زى ما انت مش هيحصلك حاجة وحشة لو ملعبتش الصوابع السودا، فانت برضه مش هيحصلك حاجة كويسة... انت صعبان عليا خبيبى...

محسن: طب يعنى انا اعمل ايه دلوقتى؟

فينسنت: باردون خبيبى، انا محبش يكون ليا دخل فى اسلوبك ده... جوود داى.

No comments: